După ce am înfiat-o cu o lună în urmă, am dus-o acolo unde se concep pe bandă rulantă frăţiorii ei “classici”: în Ungaria, la Budapesta.

Opel Astra Opel Astra

Ignorînd asperităţile care au însoţit adesea istoriile celor două popoare învecinate, am consfinţit că nici Astrei şi nici nouă nu ne-ar fi de prisos să trecem dintr-un an într-altul unind un mal al Dunării de celălalt. Ne-am făcut că nu vedem avertismentul “Drum alunecos!” afişat pe display, am pornit instalaţia de dezaburire şi în mai puţin de un minut am demarat dintr-o parcare bucureşteană spre Budapesta.

În drum spre Nădlac, am cooperat în bune condiţii cu o maşină al cărei comportament extraurban ne fusese străin pînă la acea dată. În afara contorului de kilometri pînă la pompa de alimentare, care ne alarma îngrozitor de îndată ce depăşeam viteza de 110 km/h, am călătorit şnur pe A1.

Să ţinem însă cont că fiica redacţiei a împlinit de-abia la întoarcere 4.000 km, o cifră la care contracandidaţii săi încă sînt dependenţi de doze exagerate de carburant. Pe cînd noi, la finalul excursiei noastre, am constatat, paradoxal, un consum mediu îmbucurător atît pentru curtezanii Astrei, cît şi pentru veniturile noastre: 6,8 litri/100 km.

Pe asfaltul arid al sfîrşitului de decembrie, gumele de iarnă au depus un efort suplimentar la acţionarea frînei de urgenţă, solicitată din greu pe porţiunea Deva-Arad, unde linia continuă a instigat (şoferii de pe contrasens, desigur) la depăşiri sinucigaşe. Norocul nostru că Astra şi-a redresat de fiecare dată ţinuta de drum după un mic balans al părţii posterioare.

Pe lîngă neliniştea inerentă în astfel de situaţii, ne mai deranja şi faptul că, de fiecare dată, urcam cu greu viteza la cea de croazieră, chiar dacă apăsam pedala de acceleraţie pînă la refuz. Direcţia lăudată anterior şi-a făcut din nou numărul cu exactitate. Ne-a încîntat în mod deosebit faptul că zgomotul exterior era insesizabil la interior graţie unei antifonări premium şi unei aerodinamici eficiente şi silenţioase.

Citeşte mai departe în pagina următoare »