Peugeot BB1 Concept la Frankfurt 2009

Iar acest bebe, sau, mai exact, Peugeot BB1, are ca mamă un scuter, iar ca tată o maşină. Nu o spunem noi, o spun chiar francezii despre noul lor concept de la Frankfurt 2009.

Intre masina si scuter...Campania teaser, prin care francezii anunţau prezentarea unui concept inedit, a fost "his mother is a scooter, his father is a car". Iar rezultatul pare demn de filmul de animaţie "Cars", lăsând mască orice amator de maşini normale.

Cei de la Peugeot sunt recunoscuţi pentru concursurile lor anuale de design, având până acum rezultate remarcabile la nivel creativ din partea participanţilor. Însă BB1 Concept este cu totul altceva.

Denumirea BB1 provine de la modelele "Baby Peugeot", din anii 1905 şi 1912, dar face referire şi la Peugeot VLV, din anii '40, un scuter care şi-a câştigat reputaţia în Franţa în perioada celui de-al Doilea Război Mondial. Acum, la peste 50 de ani distanţă, Peugeot BB1 este mai mult decât atât - ba chiar am putea spune că se doreşte un concurent clar pentru smart sau Toyota iQ, dar şi pentru recentul VW E-Up Concept.

Volanul inlocuit de ghidonMarea provocare a designerilor şi inginerilor a fost de a "îngrămădi" 4 persoane în doar 2,5 metri lungime. Aşa încât acestora nu le-a rămas decât să se inspire din... lumea scuterelor, în ce priveşte amenajarea interiorului. Astfel, poziţia de conducere este mai verticală decât într-o maşină normală, pedalele lipsind, iar volanul fiind înlocuit cu un ghidon, care conţine cele mai multe comenzi necesare condusului.

Practic, la nivel de interconectivitate, BB1 Concept oferă cam toate facilităţile unui "smartphone" din ziua de azi, de la telefonie mobilă până la acces internet şi conectivitate USB. Ceea ce duce la un aspect interior high tech, mai ales că oglinzile laterale sunt înlocuite de camere, ale căror imagini sunt afişate pe display-urile din interior. De remarcat vitezometrul transformat într-un mini-tablou artistic în mişcare, în timp ce pe un alt display este un ceas, ale cărui culori se schimbă în funcţie de perioada din zi.

4 pasageri in 2,5 metri lungimeCei patru pasageri au la dispoziţie un spaţiu suficient, deşi nivelul confortului rămâne discutabil, deoarece putem vorbi mai degrabă despre strapontine. Accesul în maşină se face prin portiere de dimensiuni mari, care se deschid în sens invers faţă de cum suntem obişnuiţi, iar parbrizul este înclinat spre înainte - total atipic pentru o maşină din zilele noastre.

Interesant, portbagajul oferă un volum de 160 de litri, care poate ajunge la o incredibilă valoare de 855 litri, dacă în maşină rămâne doar şoferul. Asta deoarece spaţiul interior a fost gândit la sânge, dar şi datorită soluţiei de propulsie aleasă.

Motoare electrice in rotile spateAceasta se realizează prin intermediul a două motoare electrice, plasate în roţile din spate, roţi proiectate special pentru BB1 Concept de către Michelin. Puterea maximă cumulată a celor două motoare electrice este de 15 kW (20 CP), iar bateriile care le deservesc sunt plasate sub scaunele din spate.

Autonomia maşinii ajunge la 120 km, iar demarajul 0-30 km/h se realizează în 2,8 secunde, suficient pentru traficul urban.

Maşina mai beneficiază pe "cocoaşele" de pe plafon de celule solare, care au rolul de a alimenta celelalte sisteme din maşină, cum ar fi sistemul de ventilaţie. Celulele solare sunt realizate în parteneriat cu specialistul Ocean Vital, beneficiind de o tehnologie avansată, fiind atât flexibile, dar înmagazinând şi mai multă energie decât celulele solare normale.

Peugeot BB1 - ineditPeugeot BB1 este şi foarte uşor, având în total 600 kg. Pe de o parte, caroseria este realizată dintr-un material pe bază de fibră de carbon, care poate fi modelat în funcţie de preferinţele clientului - ceea ce înseamnă şi un foarte mare grad de personalizare al maşinii.

Pe de altă parte, şasiul şi componentele transmisiei şi trenului de rulare au fost proiectate de Peugeot Motorcycles, din aliaje uşoare şi folosindu-se configuraţii cât mai simple şi cu masă mică.

Este greu de crezut că acest concept ar putea ajunge în producţia de serie într-o formă apropiată, însă câteve elemente tehnologice pe care le prezintă sunt de interes şi cu siguranţă ne vor gratula în curând pe modelele de serie Peugeot.

Mai multe detalii, pe pagina următoare.

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.