Mitsubishi Lancer

Nu mai este un secret: în ultima vreme, Mitsubishi Lancer a avut succes doar în variantele sportive, botezate Evolution. Dar, ca familială, a avut doar o prezenţă palidă pe piaţă.

Lancer este unul dintre modelele care şi-au continuat cariera din inerţie, deşi era clar că necesită modificări substanţiale. Detroitul din acest an le-a deschis din nou apetitul americanilor pentru denumirea Lancer. Pe de o parte, conceptul Evolution X arată extrem de apetisant pentru sportivi, pe de altă parte, varianta „civilă”, botezată Sport Sedan, arată foarte atractivă pentru familiştii mai dinamici. Cu alte cuvinte, Lancer intră, în sfârşit, în noul mileniu.

Din păcate pentru europeni, acest lucru se va întâmpla doar la începutul anului 2008, când noua berlină japoneză va propune cinci motorizări, dintre care cel mai căutat va fi cunoscutul 2.0 TDI de origine VW, cu 140 CP, care se regăseşte şi sub capota lui Grandis sau Outlander.

Pentru americani, noul Lancer va fi propuslat într-o primă fază de un patru cilindri pe benzină, de 2,0 litri şi 152 CP. Acesta va putea fi cuplat opţional cu o cutie automată CVT, care are şi un program Sportronic, cu şase trepte preselectate, pentru şoferii care vor neapărat să controleze schimbările de viteză.

Lancer are deja 30 de ani în spate, timp în care au fost construite nu mai puţin de nouă generaţii. Cea de-a zecea se doreşte una de nota 10, ceea ce va fi destul de dificil în contextul actual. Dar cu siguranţă se poate porni de la nota 9.

Dimensiunile, după cum era normal, au crescut, dar nu exagerat. Ampatamentul a căpătat doar 35 mm în plus, iar ecartamentul 60 mm. Contrar aşteptărilor, lungimea a scăzut cu 15 mm, făcând din noul Lancer o compactă dinamică, lucru vizibil mai ales în echiparea sportivă GTS, cu jante de 18”. Gradul de rigiditate a fost crescut semnificativ, astfel că noul model este chiar mai rigid decât sportivul Evolution IX, unul dintre veteranii raliurilor în lume. Cu alte cuvinte, specialiştii niponi s-au axat pe aspectul dinamic în primul rând, fiind susţinuţi şi de echipa de designeri.

Botul maşinii este, de acum, cu adevărat viril, mizând pe o agresivitate temperată. Chiar dacă Partea frontală poate aminti de Volvo, iar stopurile orizontale de o anumită Alfa Romeo 156, Lancer reuşeşte să-şi păstreze o identitate proprie – lucru care se va datora şi vectorului de imagine Evolution X, prezentat deocamdată în stadiu de concept.

Interiorul ni se promite a fi cel puţin la standardele concurenţei, cu accent pe tuşele sportive. Nu putem băga mâna în foc în ce priveşte generozitatea spaţiului interior, dată fiind compactitatea maşinii, care favorizează agilitatea. Însă ne încântă promisiunea echipării cu multe echipamente multimedia moderne, cât şi individualizarea fiecărui nivel de echipare prin materiale şi colorit.

Noul Lancer rupe total legătura cu vechile generaţii, afirmaţie întărită de preluarea platformei tehnice de la noul Outlander, care deja a început să facă furori datorită calităţilor sale. În viitor, vor fi disponibile şi alte variante de caroserie – cea în cinci uşi fiind deja prefigurată de Sportback Concept, de la Frankfurt 2005. Păcat că va mai trece cel puţin un an până ce noua generaţie va ajunge şi în Europa, timp în care multe dintre atuurile sale se vor diminua. Sperăm ca nu foarte mult.
Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.