Peugeot 4007

Autor: Andrei Nan acum 13 ani Prezentari

Intrând în noul model, te astepţi să ai parte de o atmosferă tipic franţuzească: dezamăgire, miroase a japonezi. Designul este mai mult o evoluţie a celui prezent pe vechiul Outlander. Bineînţeles, acum s-a dat o mai mare atenţie detaliilor, calitatea este mult îmbunătăţită, iar diversele părţi cromate aduc un aer de exclusivism. Ceasurile de bord sunt integrate în propriile alveole, iar sistemul de climatizare, deşi automat, nu este dotat cu un display. Tipic japonez, dar nu este un punct negativ. Maşinile japoneze de acest tip sunt puţin cunoscute prin Europa, iar viitorul posesor de 4007 nu va fi deranjat de aceste detalii.

Dotările noului model nu sunt de neglijat, sistemul bluetooth, camera video la mersul cu spatele, sistemul audio Rockford Fosgate cu opt difuzoare şi sistemul de navigaţie cu hard-disk de 30GB, făcând viaţa la bord foarte plăcută. Modularitatea este la rang înalt, începând cu torpedoul dublu, spaţiile de depozitare de pe consola centrală şi uşi şi terminând cu al treilea rând de scaune (da, noul SUV are 7 locuri), ce se poate rabata pentru a obţine a podea perfect plană a portbagajului. Care apropo, are un volum de până la 1.686 de litri. Oficialii au declarat ca s-a pus mare accent pe reducerea zgomotului interior, printr-o izolare fonică mai eficientă a motorului.

Acum că am văzut că designul, atât interior, cât şi exterior este mai mult de origine asiatică, să trecem la partea tehnică. Trenul de rulare cu suspensii independente promite să asigure o ţinută de drum foarte bună, fiind de concepţie … aţi ghicit, japoneză. Transmisia integrală are trei moduri de lucru. Primul, în care doar puntea faţă este motoare, este cel mai folosit datorită laturii economice, necesitând cel mai mic consum de combustibil. În modul automat, un computer controlează transmisia cuplului între axe. La nevoie, se poate folosi şi al treilea mod de lucru, de blocare a diferenţialului, prin care punţii spate îi este transmisă cu 50% mai multă putere decât în modul automat. Acesta din urmă se foloseşte în condiţii grele, gen zăpadă sau nisip şi poate fi acţionat de la un buton de pe tunelul median.

Şi am ajuns şi la motorizare. Primul lucru francez. Ei bine, până la urma nici el nu este 100% francez, fiind dezvoltat în colaborare cu Ford. Dar trecem cu vederea şi acest mic aspect. Propulsorul este un 2,2 litri common-rail, ce dezvoltă 156 CP la 4.000 rpm cu un cuplu de 380 Nm disponibili încă de la 2.000 rpm. Iar toţi aceşti Newton-metri sunt transmişi prin intermediul unei cutii de viteze cu şase trepte la roţile cu jante de 18 inch, echipate cu pneuri Michelin – o componentă franţuzească. Consumul mediu de 7,2 litri la suta de km este relativ mare pentru un diesel, însă decent, dacă ne gandim la caroseria pe care este montat motorul.

Pagini: 1 2



Comentarii
Inchide