Lexus IS-F

Autor: Alexandru Banu acum 12 ani Test drive

Un sistem electronic mai inteligent decît mulţi dintre noi este extrem de intuitiv, ştiind să schimbe perfect şi aproape imperceptibil. Cu o primă treaptă foarte scurtă, atunci cînd mergi pe autostradă te trezeşti foarte rapid în cea de a opta şi cea mai economică, în care constaţi că poţi rula şi cu 100 km/h, dar şi cu 250.

Pentru cei cu mîncărimi în palmă există însă modul secvenţial, în care îţi poţi asuma responsabilitatea schimbării treptelor cu ajutorul padelelor din spatele volanului. Pentru că pînă la urmă sistemul electronic se dovedeşte mai rapid şi mai intelligent: în cazul în care uiţi că eşti într-o treaptă inferioară şi turezi motorul spre zona roşie, un mic bec şi un sunet avertizor te fac să înţelegi de ce computerul Deep Blue l-a bătut pe Kasparov şi de ce supremaţia maşinilor, prevăzută de Isaac Asimov, nu este departe.

Modul manual mai are o facilitate, un comutator pentru ”sport” sau “snow”. Pentru că de zăpadă în Andaluzia nu s-a auzit decît la televizor, am încercat modul “sport”, care ajustează teribil de tare acurateţea sistemului de direcţie (acesta devine mai rigid) şi întîrzie intervenţia sistemului VDIM (Vehicle Dynamics Integrated Management).

VDIM, un nou sistem cu multe litere, ajută la cooperarea dintre ABS, controlul tracţiunii, diferenţialul electronic şi controlul stabilităţii. Pe scurt, întîrzierea intrării în funcţiune a sistemului VDIM îţi permite să alergi maşina la mită, lucru pe care vei simţi nevoia să-l faci atunci cînd ajungi pe un circuit.

Datorită motorului de 5 litri, designul exterior al maşinii a fost modificat faţă de versiunea de serie. Capota este mai lungă şi mai bombată, prizele de aer din bara faţă sînt mult mai mari, iar aripile au fante de răcire în spatele roţilor.

Pentru prestaţii sportive sporite, centrul de greutate a fost coborît faţă de IS-ul normal prin micşorarea gărzii la sol, iar greutatea totală a maşinii a fost micşorată prin folosirea unor jante din aliaj şi a unor componente ale sistemului de suspensie mult mai uşoare.

Vorbind de sistemul de suspensie, trebuie remarcat că spiritul sălbatic al maşinii este confirmat de folosirea unor amoritzoare mai mari şi a unor arcuri mult mai dure. Discurile de frînă au fost produse special de Brembo şi putem certifica un comportament aproape perfect pe circuit, unde turma de ziarişti invitaţi la teste le-a supus la grele încercări.

Pagini: 1 2

Tags:


Comentarii
Inchide