Volvo V70

Autor: Oraan Mărculescu acum 13 ani Test in premiera

Cine a făcut până acum cunoştinţă cu S80, nu va mai avea parte de surprize în habitaclul noului V70. Până la urmă, este perfect normal – nu există cazuri de breakuri derivate din berline, care să aibă interiorul modificat radical (dacă nu vorbim cumva de tuning sau comenzi speciale).

Poate părea doar ciudată senzaţia aunci când te pui la volan – parcă te aşteptai la mai mult spaţiu… Dar este doar o impresie, pentru că oricine îşi găseşte poziţia preferată în scaunele regeşti (opţional pot fi şi cu ventilaţie), iar loc în spate este mai mult decât suficient pentru un voiaj mai lung. Cei înalţi nu vor avea probleme, deşi, din nou, prima impresie este că ar mai fi trebuit câţiva centimetri până la plafon. Dacă tot vorbim de impresii, trebuie să recunoaştem că ideea consolei centrale tip folie sau inserţiile de furnir nu mai au acelaşi efect fresh ca la S40/V50, mizând mai mult pe sobiretate. Nici o problemă în ce priveşte calitatea materialelor, cusurgii chiar sunt rugaţi să dea iama. Le uşurăm puţin munca – rozeta reglajului lombar este ascunsă de cotiera centrală, defect moştenit de la S80 (totuşi, alţii au reglajul lombar electric…).

Până una-alta, să vedem cum stăm cu portbagajul. Iar ne lovim de impresii. Prima ar fi că am văzut breakuri Volvo mai încăpătoare – şi totuşi, portbagajul minim al noului V70 este cu aproape 100 de litri mai încăpător decât al precedentei generaţii! Dacă se rabate bancheta (efortul nu e mare, dar trebuie să te cam întinzi), se ajunge la 1.600 litri, de această dată cu vreo 40 de litri mai puţin decât precedentul V70. Interesant. Măcar scaunul pasagerului se rabate, adăugând o bilă albă modularităţii. Totuşi, în segmentul premium se presupune că nu ai rol de stivuitor, aşa încât noul V70 face o figură foarte bună în faţa competiţiei germane Audi A6 Avant, BMW Seria 5 Touring sau Mercedes E Class T-Modell.

Cu toate că modelele de test erau extrem de bine dotate, nu am avut la dispoziţie micile gadgeturi pentru ancorarea diverselor obiecte în portbagaj. Păcat, nu ne-am putut face o idee despre cât de uşor sunt de utilizat, dar măcar în poze arată bine… De asemenea, Volvo nu a dotat maşinile şi cu prichindei, ca să vedem cât de confortabil stau pe locurile din spate, integrate în banchetă şi despre care oficialii afirmă că sunt inovatoare.

Pagini: 1 2

Citește și...
Tags:


Comentarii
Inchide