Importatorul Volvo în România a declarat că noul V70 nu se va regăsi în oferta de vânzare, din cauza cererii prea slabe. Păcat, pentru că nu ştiţi ce pierdeţi.

Volvo V70 Volvo V70
La întrebarea "Ce cuvinte reprezintă cel mai bine Volvo?", cei mai mulţi sunt sigur că vor răspunde "securitate", "Suedia" şi "break". Pentru lansarea oficială din Cologne, Germania, oficialii suedezi s-au concentrat foarte mult pe ultimul termen, făcând o trimitere foarte evidentă la modelele istorice ale mărcii.

Cum? În faţa hotelului Schloss Bensberg, "centrul de comandă" al testelor de presă, au fost aliniate patru dintre modelele de referinţă, care au impus caroseria break în Europa de Vest şi USA. Volvo Duett a fost primul break, apărut în 1953 - latura sa practică a deschis un nou segment pentru suedezi. Următorul model care a mai pus o cărămidă sănătoasă la temelia fenomenului breakurilor a fost Volvo Amazon, lansat în primăvara anului 1962 şi care reprezenta, la acea vreme, un mare pas înainte faţă de Duett. De fapt, Volvo Amazon a fost prima maşină din lume dotată standard cu centuri de siguranţă în trei puncte, pentru locurile din faţă.

Vara anului 1966 a adus cu sine modelul 145, care inaugura epoca noilor indicative din familia Volvo. Nu doar atât, succesul său comercial a fost fulminant, datorită unui amestec foarte inspirat între securitatea ridicată a caroseriei, stilul plăcut pentru familişti şi capacitatea foarte generoasă a portbagajului. Fenomenul breakurilor de succes a continuat cu 245, un adevărat vagon de şosea, care a devenit referinţa în materie de securitate pentru NHTSA, organismul american care se ocupă de testele de coliziune. Nu este de mirare că, pentru foarte multă lume, Volvo 245 a devenit simbolul siguranţei familiale, fiind produs din anii '80 până în 1993.

Aşadar, după ce ne-am întipărit bine în minte arborele genealogic de succes, a venit rândul noului V70 să cadă pradă ochiului vigilent al presei. Este normal ca la un break să conteze în primul rând caracterul practic - însă Volvo a depăşit de ceva timp acest clişeu, domeniul premium obligându-i pe suedezi să ia în considerare aspecte precum look-ul şi stilul. Iar V70 le are pe ambele din plin.

De fapt, V70 am putea considera că este varianta break a berlinei S80, platforma tehnică fiind aceeaşi. Nu este de mirare, astfel, că partea frontală este foarte cunoscută, doar spoilerul având un design uşor schimbat faţă de berlină. De la jumătatea maşinii încolo, V70 rivalizează cu Avant-urile Audi, arborând o siluetă musculoasă şi dinamică, montanţii negri şi centura mediană foarte lată (umerii trade-mark Volvo) inspirând siguranţă de multe stele. Putem afirma fără nici o reţinere că precedentul V70 arată, prin comparaţie, necizelat.

Spatele, însă, pune nişte semne de întrebare. Stilul curat al părţii laterale dispare, stopurile verticale şi muchiile prelungite fiind oarecum nepotrivite. Sau poate ne-am obişnuit noi prea mult cu stilul brutal de frumos şi simplist al stopurilor breakurilor Volvo de până acum? Se simte un iz de C30, mai ales că hayonul nu are o decupare joasă. O încercare de trecere spre o estetică mai modernă, care ne face să nu acordăm nota zece cu steluţă noului V70.

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.