Anduranta Citroen C5

Autor: Andrei Nan acum 11 ani Teste anduranta

Cele
două luni de pauză redacţională – datorate numărului nostru dublu
iulie-august -, plus vremea foarte frumoasă de afară au însemnat
pentru C5-ul nostru de anduranţă aproape 3.500 km parcurşi,
majoritatea în afara oraşului, în special către litoral.

Am ajuns astfel la concluzia finală că suspensia pneumatică a lui
C5 este ideală pentru cei care au de parcurs foarte mulţi
kilometri. Împreună cu scaunele echipării Exclusive, aceasta
transformă 500 km străbătuţi dintr-o bucată într-o plimbare a cărei
oboseală o vor resimţi doar cei complet neantrenaţi în a călători
cu maşina.

Denivelările de orice fel sunt absorbite foarte eficient la o
viteză de croazieră constantă, iar sentimentul de confort nu te
părăseşte decât dacă pe primele viraje întâlnite uiţi să apeşi
butonul Sport al amortizoarelor controlate electronic.

În acest caz, maşina se înclină mult, iar direcţia „moale” şi masa
proprie mare nu ajută deloc la a caracteriza C5-ul ca fiind o
maşină capabilă să te satisfacă din punct de vedere sportiv.
Probabil că versiunile cu noul motor diesel de 240 CP, care vor
sosi în România în această toamnă, vor avea un răspuns mai bun la
apăsarea acceleraţiei şi se vor comporta mai sportiv în timpul
depăşirilor.

Singurele lucruri pe care le-aş schimba momentan la maşina pe care
o conduc ar fi un mod Sport în stare să întărească serios direcţia
şi amortizoarele, plus o transmisie automată care să schimbe
treptele mai rapid şi să reacţioneze mai prompt la kick-down.

Altfel, versiunea de 2,7 litri este destul de convenabilă.
Reprizele sunt bune pe autostradă, la viteze ridicate, C5
accelerând liniar de la 130 km/h până la peste 200. Dacă rulezi în
forţă ai nevoie de frâne, iar la acest capitol C5 stă foarte bine.
Frânele nu obosesc nici chiar după frânări succesive de la viteze
foarte mari. Când frânezi puternic de la 200 km/h, botul maşinii
tinde să se încline serios spre faţă, dar imediat amortizoarele de
aici se întăresc automat şi frânarea se desfăşoară spectaculos de
eficient.


Consumul mediu al maşinii este de 10 litri pentru 100 km parcurşi.
Ar putea fi mai mic, dar asta ar însemna să rulezi extrem de încet
şi în afara oraşelor. În interiorul acestora am observat că, dacă
avansez fără acceleraţii bruşte şi menţin schimbările treptelor în
regimul automat sub 2.000 rpm, consumul nu urcă la mai mult de 11
litri pentru 100 km parcurşi.

Practic, la C5 V6 HDI 2.7, consumul mediu de 10 litri/100 km este
cu adevărat un atu.În acest an dificil pentru vânzările de maşini
noi, Citroen comercializase până în luna iulie 1.126 de unităţi.
Din păcate, doar şase dintre acestea sunt modele similare celui pe
care îl conduc eu.

Persoanele care îşi doresc o limuzină de clasă medie premium ar
trebui să încerce un astfel de model, pentru că poate fi
satisfăcător din multe puncte de vedere – mai ales versiunile care
vor fi echipate cu noul motor de top de 240 CP. Până atunci,
urmăriţi evoluţia lui C5 V6 2.7 HDI în ProMotor şi nu ezitaţi să
îmi scrieţi dacă aveţi întrebări despre orice model C5.

Citește și...


Comentarii
Inchide