Anduranta Ford Mondeo

Autor: Bogdan Alecu acum 11 ani Teste anduranta

Excepţie
a făcut drumul până la Geneva: prin ţară, automobilul nostru a
consumat motorină şi de la Lukoil, iar în Germania a băut V-Power
Diesel de la Shell.Dar cel mai important aspect tot consumul îl
oferă. În Bucureşti, luna aceasta, am făcut mai multe drumuri la
ore de vârf decât în orice altă lună. Şi, ca de fiecare dată, am
resetat computerul de bord şi am aşteptat rezultatul.

Spre exemplu, un traseu la ora cinci, vinerea, de la Piaţa Unirii
(începutul aglomeraţiei) şi până la Piaţa Sudului a fost parcurs
bară-la-bară cu un consum mediu de 11,3 litri/100 km. Mai mult
decât onorabil, chiar dacă în fişa tehnică se indică un consum
urban de 8,4 litri/100 km.

Da, corect, însă nu a fost măsurat în Bucureşti la o oră de vârf.
Într-un trafic ceva mai decent pe străzile Capitalei, am obţinut un
consum mediu de 9 litri/100 km, aşadar mai apropiat de cel oficial.
În ciuda gabaritului şi a greutăţii, Mondeo 2,2 TDCi consumă mai
puţin decât o Kia cee’d cu motor de 1,4 litri pe benzină, pe
acelaşi traseu şi în aceleaşi condiţii de trafic.

Ceea ce continuă să mă uimească la Mondeo este spaţiul interior şi
locurile de depozitare. Toate sunt mari, de la portbagajul de 528
de litri, la torpedoul adânc, la cotieră şi la spaţiile de
depozitare din uşi – proiectate să găzduiască fiecare câte o sticlă
de 0,5 litri şi să mai şi rămână spaţiu pentru alte obiecte.

Luna aceasta, portbagajul s-a dovedit extrem de util. Fără nici o
problemă am transportat 15 metri pătraţi de parchet laminat, plus
„accesoriile” necesare montării acestuia, plus alte două persoane,
plus bagajele aferente.

Tot în luna mai am testat Mondeo alături de un netbook. Asus EEEPC
1000HV s-a îndepărtat şi mai mult de conceptul primului EEEPC. În
premieră vine cu o placă video dedicată ATi 3450, cu 256 Mb RAM de
memorie – element care reprezintă un salt puternic comparativ cu
modelele anterioare.


Desigur, nu veţi putea juca Far Cry la detalii maxime, laptopul
fiind limitat de procesor – care acum este un Atom N280 dual core
pe 32 de biţi, la 1,66 GHz, un pas mare înainte faţă de ediţia
integrată de la Intel 950.

În plus, netbookul beneficiază de o tastatură „chocolate”, la fel
ca ale lui Apple şi Sony Vaio. Şi tot la fel ca şi celelalte
netbookuri din seria 1.000, avem un hard-disk de 160 Gb cu 5.400
rpm pe SATA, Bluetooth 2.0, wireless cu suport 802,11 b/g/n draft
şi 1 Gb DDR2 de memorie RAM.

Netbookul de la Asus încape perfect în torpedoul lui Mondeo, aşa că
îl puteţi lua cu voi oriunde. Autonomia de peste 5 ore vă permite
să urmăriţi două filme sau să editaţi documente în avion. Puterea
de calcul nu este foarte ridicată, dar vă asigură minimul necesar
oriunde v-aţi afla, în condiţiile în care device-ul cântăreşte sub
1,5 kg.

Citește și...


Comentarii
Inchide