Anduranta Ford Mondeo

În decembrie şi ianuarie spuneam cât de mult am apreciat anvelopele de iarnă, iar acum, acelaşi lucru pot să-l afirm şi în februarie. Gheaţa, zăpada, ploaia sau, pur şi simplu, noroiul de pe carosabil au fost „elementele” care au făcut cu adevărat ca roţile de iarnă să merite fiecare leu investit în ele.

Anduranta Ford Mondeo Anduranta Ford Mondeo

Dar, totodată, pot să-i felicit pe inginerii de la Ford pentru faptul că au "inventat" parbrizul încălzit. Nu realizezi cât de mult contează acele rezistenţe subţiri, decât atunci când te urci într-o altă maşină şi trebuie să dai ventilaţia la maximum pentru a dezgheţa parbrizul. Nu trebuie doar să ignori că nu mai auzi nimic, ci şi faptul că ventilaţia s-ar putea să-ţi vină în ochi dacă nu cobori parasolarul. Aşa cum şi cei de la Mazda au adoptat parbrizul încălzit, ar putea-o face şi alţi constructori.

Tot datorită condiţiilor meteo, luna aceasta nu am parcurs mai mult de 500 de kilometri cu Mondeo, fiind descurajat atât de craterele care s-au format în asfalt, cât şi de "săparea" în zăpadă după un loc de parcare suficient de mare. Acestea am putea spune că ar fi singurele dezavantaje pe care le-am întâlnit iarna aceasta. Garda la sol nu a părut nicicând prea mică, iar motorul nici la mai puţin de -10 grade Celsius nu a dat semne că nu ar porni "la cheie".

Tot mulţumită condiţiilor meteo, am "încercat" şi cât de bine intervin sistemele de securitate activă. Spre exemplu, ABSul îşi face de fiecare dată (când trebuie desigur) simţită prezenţa, în timp ce ESPul trebuie să se lupte cu greutatea şi inerţia maşinii. Chiar şi aşa, dacă nu se exagerează, sistemul reuşeşte chiar foarte bine să menţină maşina pe o traiectorie sigură.

Cu toate că mulţi spun că un portbagaj de peste 500 de litri este inutil, trebuie încă o dată să-l menţionăm pe cel al lui Mondeo. Cu toate că acum este echipat şi cu un kit de iarnă (inclusiv lopată pentru zăpadă), acesta oferă o suprafaţă suficient de mare la încărcare pentru a nu pune niciodată probleme. Acelaşi lucru îl putem spune şi despre faptul că maşina dispune de hayon - deschiderea largă a portbagajului este întotdeauna utilă, dar, pe de altă parte, trebuie avută mare grijă în parcările subterane.

În martie, Mondeo va reveni încă o dată la roţile de vară din aliaj de 18 inchi. Nu că nu am fi mulţumiţi de cele de iarnă, dar la kitul sport al caroseriei trebuie să contribuie şi jantele din aliaj.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.