Mai mult de 5000km şi la fel de prielnic ca în prima zi...

Opel Astra Opel Astra
A mai trecut o lună şi, odată cu ea, încă vreo 1.000 km pentru cel mai mic şi mai economic membru al “garajului” nostru. De fapt, nu prea avem maşini economice pe aici şi aproape că am uitat ce înseamnă un consum urban de 10 litri – sau mai puţin – la suta de kilometri.

Pentru mine, Opel Astra este modelul cu care am mers cel mai mult în întreaga mea carieră de jurnalist auto. Cu tot felul de variante hatch, sedan-uri sau GTC-uri, motorizări diferite, dotări diferite – iar la sfîrşitul zilei, am putut să declar sincer că, în materie de autoturisme compacte, acesta reprezintă o alegere foarte bună.

Versiunea noastră, cea de 1,6 litri pe benzină, a ajuns la un total de 5.300 km şi mă bucur să vă spun că nu mai este la fel de puturoasă ca la început. Motorul a început să se mai lase şi asta se simte foarte clar atunci cînd schimbi vitezele din ce în ce mai tîrziu.

Între 3.000 şi 5.000 rpm, propulsorul 16v de numai 115 cai-putere s-ar dovedi suficient de sprinten pentru, să zicem, o persoană nu foarte pretenţioasă. Timpul de circa 11 secunde şi jumătate în care atinge 100 km/h nu se află totuşi la nivelul unora dintre rivalii săi, precum Renault Megane cu motor de 1,6 litri şi 110 cai sau Citroen C4 cu motor asemănător – acesta din urmă fiind mai rapid cu aproape o secundă.

Cauza lentorii este şasiul Astrei, care, în ciuda faptului că deţine mai multă tehnologie decît restul celor aflate la baza clasei complacte, nu pare făcut pentru performanţe brute. În consecinţă, majoritatea variantelor sale nu-şi pot pune întreaga putere pe asfalt şi asta se simte atît pe şosea, cît şi după o scurtă analiză a fişei tehnice.

În cazul versiunii noastre, lucrurile nu stau aşa de rău, însă, dacă am fi avut un OPC sau chiar un 1,6 Turbo ori un 1,8 16v, am fi observat la greu fie efecte de subvirare, fie irosirea unor cai-putere pe demaraj (în cazul 1,8-ului).
Şi totuşi, deşi aici nu avem chiar o maşină perfectă, odată ce ajungi să-i cunoşti toate punctele-forte, nu o să-ţi mai pese deloc de micile neajunsuri. În materie de confort, finisaje, ţinută de drum ori pur şi simplu de feeling total, nu ai cum să nu apreciezi efortul depus de cei de la General Motors pentru conceperea acestui model.

Recent, pe o distanţă de cîteva sute de kilometri, Astra noastră s-a descurcat excelent la viteze de autostradă, în timp ce pe viraje, ştiind exact la ce să mă aştept, direcţia sa (foarte precisă pentru o maşină compactă) m-a ajutat să uit de puntea spate semiindependentă sau de cursa “nerafinată” a pedalei de ambreiaj.

În schimb, la deal, cu patru persoane şi cu bagaje, lucrurile au luat o întorsătură ceva mai nefastă, întrucît maşina trage foarte greu cu cei numai 155 Nm ai săi. Cît despre consum, acesta nu este tocmai satisfăcător, însă probabil că ne-am săturat şi noi să tot menajăm maşina cerîndu-i viteze foarte mici, pentru a economisi tot felul de sume nesemnificative de bani – sau poate m-am săturat doar eu.
Pe o distanţă de 400 km, consumul mediu nu a scăzut sub 10,5 l/100 km, la viteze de peste 150 km/h, plus că pe unele serpentine economia de combustibil a fost ultimul lucru la care m-am gîndit.

Într-un final, indiferent de nemulţumirea altora, nu am de gînd să-mi schimb părerea despre Opel Astra, aceasta rămînînd unul dintre liderii incontestabili ai segmentului.
Cîteodată îmi este de ajuns să o privesc dintr-un unghi anume pentru a realiza că un Volkswagen Golf nu va arăta niciodată atît de bine. Şi asta spune multe...








Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.