Opinie

Stînd pe bordura unui bulevard mare şi intens călărit de raceri (hai să plecăm de la englezescul racers şi de acum încolo să le spunem reisări), nu poţi să nu observi schimbarea...

Opinie Opinie

Nu mai sînt aşa de mulţi ursuleţi, nu mai sînt aşa de multe Calibra, nici vechile Astra GTI nu mai apar aşa de des, e vremea băieţilor cu bani! Pînă acum, jungla urbană nocturnă se împărţea în două categorii clare: racing şi show & shine. Racing-ul era al celor cu bani mai puţini, dispuşi să rişte o trîntă groaznică într-o cursă tîmpită prin oraş. Băieţii care nu-şi permiteau mai mult de un urs sau o pisicuţă, de un Golf II sau o Astra GTI din 1907, erau regii şoselelor. De la plecări isterice de la stop şi pînă la schimbări de bandă total incoerente, totul era posibil... În mare parte, îşi împărţeau show-ul nopţii între ei, mai ales prin centru, acolo unde sînt multe benzi şi ai loc de spectacol.

De cealaltă parte, aveam băieţii care nu dădeau nici doi bani pe curse, aceia care se mulţumeau să laude maşina în temeiul preţului exorbitant şi al dotărilor, cei care asortau jantele de la maşină (chromes a must have) la lanţurile de la gît... Băieţii care plimbau blonda (pe bune, nu mai trece odată moda cu blonda din dreapta?!) prin oraş cu atitudinea “să se vadă valoarea”, care rulau relaxaţi lîngă bordură pe stilul opulent (serios, dacă treci ca dementu’ cu 150 km/h, mai apucă cineva să vadă că la volan eşti tu, că e modelul 2007 sau că are jante pe 22 ?!).

În acea perioadă, categoria reisări teroriza în trafic categoria show & shine. De la provocări subite la stop şi pînă la şicanări în trafic, reisării făceau tot ce le stătea în putinţă pentru a le arăta băieţilor că nu au în plus decît bani... La categoria cojones, băieţii erau priviţi ca nişte fetiţe. Dar treaba s-a schimbat. Băieţii (sau cel puţin o parte dintre ei) care pe vremuri mergeau pe Magheru cu 35 km/h şi cu muzica dată la maximum (preferinţele oscilau între Coco Jambo, Adi Minune şi Tiesto, acesta din urmă pentru că era la modă) şi care rulau cu mîna, dotată cu lanţul mare şi gros, scoasă pe geam au ajuns astăzi să se dea.

Şi diferenţele sînt clare: avem două SLR-uri care aleargă pe străzi la vînătoare de urşi, vreo trei M5- uri E60 care decimează Calibre şi GTI-uri, cel puţin două Bentley Continental GT care sînt şi ele în căutare de victime pe bulevarde şi şosele, iar de Porsche-uri nici nu mai spun cîte sînt! Şi dacă tot am pomenit de Porsche, să nu uit de Carrera GT, care se buluceşte buimac prin intersecţii, provocînd la una mică orice utilaj cu roţi. Ba mai mult, o parte dintre băieţi s-au înarmat cu Evo-uri şi STi-uri pentru a avea muniţie de război. Sînt maşini pe care le-au dus şi la tratament hormonal de tuning pentru a fi siguri de victorie.

 De ce Mitsu şi Subaru? Pentru că au 4x4 şI pleacă tare, frate, de la stop, nu ai nevoie de top speed-ul unui CL 55 AMG prin oraş... Şi cînd spun război pe străzi, mă refer la războiul acela care nu ştie ce-i mila. Fiecare stop, fiecare intersecţie, fiecare bandă de circulaţie reprezintă încă o redută! Dacă vedeţi prin oraş cîte unul care frînează puternic şi semnalizează din avarii, înseamnă că tocmai s-a dat cu cineva şI arată lumii întregi ce treabă bună a făcut (mda... sigur)!

Ultima frontieră, cursele ilegale de noapte, a fost şi ea atacată de foştii show & shine. Se văd din ce în ce mai des liniuţe între maşini cu diferenţe de preţ de 99%, cîteva sute de euro chinuindu-se să se compare cu cîteva sute de mii de euro... Rezultatul? Avem un mic salon auto alergînd bezmetic în noapte prin centrul orasului şi un mic cimitir auto alergînd isteric prin cartierele mărginaşe. Atingerea dintre cele două lumi se mai produce, accidental, în oraş sau, provocat, la cursele ilegale.

Pînă şi ultimul bastion, Piaţa Victoriei, a ajuns mai mult pustiu, deşi era locul unde se lansau provocările... Pentru că, dacă un SLR vine şi latră “HAI, MAH, CARE TE DAI CU MINE?”, ursuleţul are două variante: să zică nu şi atunci SLR-ul pleacă mîndru şi ţanţos că a mai umilit nişte reisări, ori să zică da cu şanse la victorie tangente la zero. Sînt curios cînd va apărea primul Veyron în cursele de noapte...

Probabil aţi observat că n-am pomenit nimic de poliţişti. Nici nu era cazul, ei stau în cele trei Loganuri dotate cu radare pe cine ştie ce şosea uitată de lume şi în cele şase Passat-uri ascunse prin boscheţii aşezaţi strategic la ieşirea din cluburile de fiţe, la vînătoare de veseli. Apropo, ne dăm? .