Statistică ADAC: cele mai fiabile maşini din Germania în 2010

Autor: Oraan Mărculescu acum 9 ani Dosar & Analize

Rezultatul statisticilor aferente modelelor de clasă mare ar
putea părea surprinzător: pe prima poziţie se situează modelul
sportiv Audi A5. Totuşi, dacă ne referim la modelele executive
cunoscute, ierarhia este BMW Seria 5, Audi A6 şi Mercedes-Benz
E-Class – cu siguranţă, încă un motiv de discordie pentru fanii
celor trei mărci premium germane…

Ultimele poziţii reprezintă o nouă „bătălie” între producătorii
germani, dar de data asta dusă în domeniul SUV-urilor de lux. Ca
ierarhie, cel mai bine se plasează Mercedes-Benz ML, urmat de BMW
X5 şi Volkswagen Touareg. Trebuie remarcat că modelele BMW X5 mai
vechi sunt singurele din acest clasament care au înregistrat un
număr de defecţiuni peste medie.

TOP clasa mare - statistica ADAC 2010 defectiuni masini

În domeniul utilitarelor de transport persoane au fost
confruntate doar trei modele, în următoarea ordine: Volkswagen
Transporter, Mercedes-Benz Vito/Viano şi Fiat Ducato. Poate părea
ciudat, dar „dubele” Mercedes din perioada 2007-2008 au înregistat
mult mai multe defecţiuni decât media, la fel ca modelele italiene,
în timp ce VW Transporter a păstrat o medie dezarmantă a
defecţiunilor, indiferent de anul de fabricaţie.

TOP utilitare - statistica ADAC 2010 defectiuni masini

Deşi, din punct de vedere matematic, rezultatela ADAC nu trebuie confundate
cu un top exhaustiv al fiabilităţii maşinilor, în general ele sunt
un bun indicator pentru calitatea de fabricaţie şi rezistenţa în
timp a maşinilor, cel puţin a celor care circulă în Germania
(deoarece ADAC are la dispoziţie o bază de date de circa 17
milioane de maşini, adică peste jumătate din cele înmatriculate în
Germania).

Statisticile se bazează pe cele 4,25 de milioane de intervenţii
pe care specialiştii ADAC le-au realizat în 2010 pe şoselele şi
autostrăzile germane în cazul maşinilor rămase în pană tehnică.
Rezultatele ADAC au fost împărţite pe 6 categorii de maşini, cele
mai bine plasate fiind, evident, maşinile germane – totuşi,
specialiştii afirmă că se observă o îmbunătăţire a fiablilităţii
maşinilor produse în Franţa şi Coreea, în timp ce maşinile japoneze
sunt, în general, doar medii la acest capitol.

În 54% din intervenţiile ADAC au fost înregistrate probleme de
natură electrică (defecţiuni la baterie sau la sistemul electric),
deşi specialiştii ADAC se aşteptau la mai multe defecţiuni de
natură mecanică. De asemenea, inginerii germani trag un mic semnal
de alarmă: deşi programul RABLA a eliminat de pe şoselele Germaniei
circa 2 milioane de maşini vechi şi uzate moral, intervenţiile ADAC
au fost cu 8,1% mai multe în 2010 faţă de 2009 – ceea ce ar putea
indica o scădere uşoară a interesului producătorilor pentru
calitatea maşinilor.

Din punct de vedere al interpretării rezultatelor, trebuie
remarcat că în statisticile ADAC sunt introduse doar modelele
înmatriculate în ultimii 6 ani şi care au fost vândute în cel puţin
5.000 de exemplare în ultimii 5 ani. Bineînţeles, este vorba de
maşini deţinute de membri ADAC, care au cotiaţia plătită la zi
(ADAC fiind, practic, corespondentul din Germania al ACR-ului
autohton).

Codurile de culori, plusurile şi minusurile din tabele au
următoarele explicaţii:

  • verde cu două plusuri: număr de defecţiuni
    mult sub medie
  • verde cu un plus: număr de defecţiuni uşor sub
    medie
  • galben cu 0: media defecţiunilor
  • orange cu un minus: număr de defecţiuni uşor
    peste medie
  • roşu cu două minusuri: număr de defecţiuni
    mult peste medie

Iată pe paginile următoare situaţia pe fiecare categorie în
parte.

Pagini: 1 2 3 4 5



Comentarii
Inchide