Hyundai Sonata facelift

Coreenii au o veritabilă pasiune pentru facelifturi. Pasiune în virtutea căreia un facelift devine în mapa de presă un “model nou”.

Hyundai Sonata facelift Hyundai Sonata facelift

Adevărul este că Hyundai Sonata a primit un facelift exterior şi numeroase îmbunătăţiri tehnice. Test cu motorul V6 de 3,3 litri şi 250 CP. Mama!

Puţini ştiu că anul acesta Hyundai Sonata a împlinit 20 de ani. Lansată în anul 1988, limuzina de clasă medie a lui Hyundai s-a bucurat de un succes mediu mai ales pe piaţa din SUA, unde a reuşit chiar să impresioneze în studiile de fiabilitate JD Powers. Suntem acum la cea de-a şasea generaţie de Sonata, al cărei facelift a fost prezentat pentru Europa la Salonul Auto de la Geneva, din martie.

Faţă de modelul lansat în 2004, designul caroseriei nu s-a schimbat pe partea laterală, dar au fost aduse modificări la nivelul blocurilor optice, spoilerele au fost redesenate şi sunt de acum disponibile noi modele de jante. Practic, Sonata nu arată foarte diferit, doar că este ceva mai elegantă la exterior. La interior, sunt îmbunătăţiri şi mai relevante.

În primul rând, Slavă Domnului de 1.988 de ori pentru renunţarea la culoarea verde a comutatoarelor şi butoanelor de pe consola centrală, iluminată de acum în albastru. Şi instrumentarul de bord a fost redesenat şi arată mai bine. Aceasta este de fapt eticheta care se potriveşte întregului interior – “mai bine”. Au fost aduse îmbunătăţiri şi la nivelul ergonomiei, frâna de mână fiind repoziţionată, la fel ca şi reglajele scaunelor, pentru a nu mai interfera cu centura de siguranţă.

Din punctul de vedere al trenului de rulare, suspensiile au fost modificate la nivel de amortizoare şi arcuri pentru ca ţinuta de drum să fie mai apropiată de exigenţele europene. Asta declară Hyundai, dar vă spun sincer că modificările se simt foarte puţin, în sensul că maşina este în continuare în primul şi în primul rând foarte confortabilă, are ruliu simţitor pe viraje şi pierderi de tracţiune datorate suspensiilor mult prea moi.

Dar, la rulare liniştită în regim de croazieră, este de apreciat confortul foarte “american” al maşinii. Toate motorizările au fost modificate. Propulsoarele pe benzină de 2 şi 2,4 litri au fost echipate cu distribuţie variabilă a supapelor şi oferă de acum puteri de 164, respectiv 174 CP. Dieselul de 2 litri are de acum 150 CP (în loc de 146), iar motorul de top, V6-le de 3,3 litri, “poate” 250 CP în loc de 233 anterior.

Sonata V6 este o experienţă pentru cei cu nervi tari. Dacă accelerezi când nu trebuie, subvirează violent, aşa că să nici nu te gândeşti să pleci de pe loc în forţă, cu ESP-ul decuplat. Din 250 CP, vor ajunge la şosea doar vreo 60 şi te vei mai şi lupta să păstrezi maşina dreaptă pe banda de rulare. Cutia de viteze ar fi putut fi ceva mai rafinată în momentul schimbării treptelor, iar frânele – ceva mai mari.

Am mers cu vechea Sonata cu motorul diesel. Frânează mai bine ca V6-le. Cred că pentru acesta din urmă sistemul de frânare este uşor subdimensionat. Sunetul motorului nu este sportiv, dar indică limpede configuraţia în V. Chiar dacă eu sunt un mare fan al motoarelor cu cilindree mare, pentru un european o Sonata V6 nu îşi are rostul. Pentru “show-off Hyundai” există mult mai reuşitul Grandeur V6.

 

 

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.