Ford Focus Facelift

Autor: Bogdan Alecu acum 13 ani Test drive

Tot la capitolul modificări intră şi noul design aplicat ceasurilor de bord, mai bine individualizate în comparaţie cu modelul anterior, accentuînd senzaţia că avem de-a face cu o maşină ceva mai sportivă. Poziţia la volan este mai bună, iar suportul lateral a fost şi el îmbunătăţit.

Spaţiul interior se înscrie în limitele clasei, fiind suficient de mare pentru a nu produce senzaţii de claustrofobie, dar nu atît de mare încît să poată fi comparat cu cel al unui model de clasă medie.
În spate există spaţiu suficient pentru trei persoane, chiar şi cînd vine vorba de călătorii mai lungi.

Din punctul de vedere al dimensiunilor, Focus a scăzut. Cu cinci milimetri în lungime şi un milimetru în lăţime. Totuşi, pentru a nu modifica platforma tehnică, ampatamentul a rămas acelaşi. În ton cu trendul pieţei, portbagajul a crescut, fiind acum de 396 de litri, cu 11 litri mai încăpător decît al generaţiei precedente.

Prima impresie oferită de noul Focus comparativ cu modelul precedent este confortul. Faceliftul oferă o mai bună amortizare a denivelărilor, fără a afecta în vreun fel ţinuta de drum exemplară, pe care o avea şi modelul lansat în 2004.

Ca să ne facem o mai bună impresie despre noul Focus, l-am testat cu motorizarea diesel de top, de 2,0 litri şi 136 CP. În aceeaşi configuraţie, faceliftul are o greutate cu şase kilograme mai mică decît modelul anterior, adică 1.391 kg. Dar diferenţa este prea neînsemnată pentru a influenţa dinamica automobilului, timpul de accelerare de la 0 la 100 km/h fiind de 9,3 secunde.

Datorită cuplului motor de 320 Nm disponibil încă de la 2.000 rpm, propulsorul diesel reacţionează foarte prompt la apăsarea pedalei de acceleraţie. Indiferent de treapta în care se află, atunci cînd se doreşte accelerarea promptă, motorul reacţionează imediat. El este cuplat la o cutie de viteze cu şase trepte, bine etajată.

În România, noul Focus va fi lansat oficial la sfîrşitul lunii martie, începutul lunii aprilie, pînă atunci cel mai probabil stocul actualului model urmînd să ajungă la zero.
Despre preţuri, cei de la Ford of Europe nu au spus nimic, doar că vor fi similare cu ale vechiului model. Dacă va fi sau nu aşa, vom afla la primăvară.

Lansată în toamna lui 2004, în cadrul Salonului Auto de la Paris, a doua generaţie a lui Focus a avut o misiune clară – aceea de a continua succesul modelului precedent. Iar acum, după ce Ford şi-a lansat noua strategie de design kinetic, Focus s-a aliniat la noile standarde.

La nivelul aspectului exterior, constatarea că am avea de-a face cu un model complet nou nu ar fi exagerată deloc.
Partea frontală a fost retrasată de la zero, urmărind liniile specifice designului kinetic. Dimensiunile grilei inferioare a radiatorului s-au apreciat semnificativ, în detrimentul celor ale grilei superioare. Farurile amintesc de Mondeo, dar sînt suficient de “individualizate” la Focus pentru a nu fi confundate. Designul kinetic a fost aplicat pînă şi proiectoarelor, acestea fiind acum mai dinamice. Iar capota “3D” a motorului prezintă un aspect mai agresiv.

Per ansamblu, designul părţilor laterale caroseriei a rămas neschimbat, dar au fost adoptate noi linii mai dinamice. În concordanţă cu mai multe modele noi, au dispărut bandourile laterale, iar liniile au devenit mai agresive. Pentru o mai bună vizibilitate, semnalizatoarele laterale sînt acum prezente şi în oglinzile laterale, nu numai ca parte a blocurilor optice frontale.

În spate, modificările au fost ceva mai cuminţi. A fost eliminat bandoul de pe partea superioară a spoilerului, în timp ce stopurile au rămas aproape neschimbate. În comparaţie cu generaţia precedentă, Ford a utilizat la exterior mult mai multe inserţii de elemente cromate, atît la nivelul calandrului faţă, cît şi în spate.

Tot la capitolul design, Ford a proiectat noi jante pentru Focus facelift, care amintesc într-o oarecare măsură de cele de pe Alfa Romeo, cu 15 spiţe.
Noua imagine doreşte să-l poziţioneze pe Focus ceva mai sus în segmentul compact, maşina dorindu-se a fi un competitor atît pentru VW Golf, din punctul de vedere al motorizărilor, cît şi pentru compacte ceva mai atrăgătoare, precum Alfa 147.

Iar faptul că noul Focus a reuşit să atragă privirile trecătorilor din Monte Carlo şi Nisa reprezintă un atu foarte important în cel mai important segment al pieţei auto europene.
În habitaclu nu mai întîlnim aceeaşi revoluţie ca la exterior. Designul a rămas aproape la fel, dar calitatea materialelor a evoluat. Pozitiv pentru cele de la nivelul planşei superioare, ele fiind acum mai moi şi mai plăcute la atingere, în timp ce la nivelul inferior al planşei s-a optat pentru un plastic ceva mai ieftin.

Din păcate, volanul lui Focus a rămas la fel de banal ca la generaţia precedentă. Spre deosebire de aproape toate modelele nou-lansate în ultimii ani, funcţiile sistemului audio sînt amplasate pe un satelit, în partea stîngă a volanului. Nu e cea mai bună soluţie, dar poate fi catalogată drept una mai originală.



Comentarii
Inchide