Dacia Sandero românesc

Cel de-al cincilea model realizat pe platforma Logan şi al doilea hatchback din istoria Dacia a fost lansat în cadrul Salonului Auto de la Geneva din acest an cu misiunea clară de a reaşeza marca românească pe un trend ascendent, după doi ani de coborîşuri.

Dacia Sandero românesc Dacia Sandero românesc
În traducere, noua Dacia are dimensiuni apropiate de ale unui model de clasă mică (4,02 m lungime, 1,75 m lăţime şi un ampatament de 2,59 metri), în timp ce spaţiul interior este similar celui al unui model compact. Spre exemplu, portbagajul oferă un volum de transport de 320 de litri, care poate fi majorat pînă la 1.200 de litri prin rabatarea banchetei asimetrice. Şi dacă tot vorbim de portbagaj, să amintim că hayonul acestuia dispune acum de pistoane, nu de arcuri precum Loganul.

La capitolul siguranţă, Sandero se anunţă ceva mai de încredere decît sedanul, care a obţinut trei stele la testele EuroNCAP, în condiţiile în care Renault nu mai are în gamă decît modele cu patru şi cinci stele. Şi cum pînă şi Loganul poate fi echipat cu airbaguri laterale, noul hatchback dispune acum de ABS Bosch 8.1 (la Logan este 8.0), de repartitor electronic al forţei de frînare şi de asistenţă la frînarea de urgenţă (AFU). Cel mai probabil, noile “accesorii” vin să compenseze sistemul de frînare al Loganului, care dispune de discuri pline pe faţă şi tamburi pe spate, într-o eră cînd toate automobilele de un gabarit şi o greutate comparabile cu ale Loganului dispun cel puţin de discuri ventilate pe faţă, dacă nu şi de discuri pe spate.

Cu toate că responsabilii de la Dacia nu au anunţat oficial preţurile pentru Sandero, ţinînd cont de concurenţa acerbă din segment se poate anticipa un raport preţ/calitate bun. Din surse neoficiale, am aflat că preţul lui Sandero va fi cuprins între 7.000 de euro pentru motorizarea de 1,4 litri pe benzină şi 9.500 pentru dieselul de 1,5 litri dCi şi 85 CP. Loganul putea fi “atacat” în privinţa costului numai de modele din segmentul mini sau mic (compactele fiind, în versiunea de bază, cu cel puţin 2.000 de euro mai scumpe decît versiunea de top a sedanului de la Dacia).

Spre exemplu, Sandero va întîmpina o concurenţă puternică din partea unor modele precum VW Polo (preţ de pornire: 10.268 de euro cu TVA), viitorul Chevrolet Aveo (versiunea cu cinci uşi), dar şi viitorul Ford de clasă mică, model care va fi asamblat la Craiova şi va beneficia de linia Kinetic Design, una dintre cele mai atractive de pe piaţă. Fiabilitatea modelului se anunţă de asemenea mai ridicată, garanţia fiind, în cazul lui Sandero, de trei ani sau de 100.000 km (spre deosebire de cele 18 luni garanţie pentru Logan). Lansarea comercială a maşinii este programată pentru partea a doua a acestui an.

Şi dacă tot am vorbit despre modelele Dacia, să adăugăm şi cîteva detalii referitoare la uzina din Mioveni, despre care oficialii Renault spun că este cea mai eficientă din cadrul companiei franceze, cu toate că dispune de un singur robot pe linia de asamblare. Adică putem spune fie că Dacia a împrumutat ideea de a fabrica automobile de la mărci precum Aston Martin şi Spyker, care sunt asamblate manual, fie că ideea de low-cost a ajuns la un nou statut.

Desigur, directori ai unor companii precum Skoda şi Ford au declarat că ei nu-şi pot închipui ca, la început de secol XXI, o uzină cu capacitatea de producţie de 350.000 de automobile anual să aibă un singur robot.

Dar trebuie să luăm în calcul faptul că Dacia este unul dintre principalii angajatori din ţară, iar la vestea că taxa de primă înmatriculare ar putea fi eliminată, oficialii mărcii au declarat că e posibil ca uzina să disponibilizeze personal (un robot nu poate fi concediat şi nici nu poate sensibiliza opinia publică, ori cel puţin nu încă).

Investiţia totală pentru dezvoltarea şi fabricarea modelului Sandero în Europa s-a ridicat la 147 de milioane de euro, dintre care 65 de milioane au fost alocate pentru dezvoltare, iar 82 de milioane pentru uzina din Mioveni.

Preţ de bază DDP: 9.500 EUR
Preţ model testat DDP: nc
Motor: 1.461 cmc, L4, diesel, 85 CP & 3.750 RPM, 200 Nm & 1.900 RPM
Transmisie faţă: man. 5 trepte
Suspensii (faţă/spate): pseudo MacPherson/profil deformabil
Frîne (faţă/spate): discuri pline/tamburi
Dimensiuni (L/l/h): 4,02 m/1,75 m/nc
Greutate: nc
Ampatament: 2,59 m
Rezervor: nc
Pneuri: 185/65 R15
Performanţe: nc
Consum mediu: nc
Urban: nc
Extraurban: nc
Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.